金融庁・経済産業省が公表した「マネー・ローンダリング及びテロ資金供与対策に関するガイドライン」に基づき、日本国籍ではないお客様には在留資格・在留期間(満了日)等を継続的に確認させていただくことになりました。

クレジットカード業界も関係省庁等と連携してさまざまな対策を実施する必要があるため、PayPayカードでもそれらに準ずる管理態勢強化の一環として、在留資格・在留期間(満了日)の確認を実施します。
会員メニューより在留期間(満了日)の入力、在留カードの画像アップロードをお願します。
ご協力いただけない場合、カードの利用を制限する可能性がありますので、あらかじめご了承下さい。

お客様情報の確認・変更

以下よりお客様情報確認・変更を開き、お手続きください。
なお、会員メニューの[管理]→[お客様情報確認・変更]からも手続きできます。

PayPayアプリから確認する

※ PayPayアプリ登録が必要です。詳しくはこちら

会員メニュー(ウェブ)
から確認する

※ PayPayアプリから入会された方はアプリからご利用ください



We request our non-Japanese customers to submit copies / photocopies of their Residence Card to confirm their nationality, status of residence, and period of stay. This policy is based on the "Guidelines for Dealing with Money Laundering and Terrorist Financing" published by Japanese Gov., and aims to create safer financial system.

The credit card issuers are strictly required to uphold the law and implement various measures in cooperation with the relevant ministries and agencies. We PayPay Card will also confirm your "status of residence" and "period of stay (expiration date)" as part of our efforts to strengthen secured management system in line with these guidelines.
Please update the followings on App / Member Menu;
  ・status of residence
  ・period of stay (expiration date)
  ・photocopies of your Residence Card
If you do not submit copies of your Residence Card, or if your period of stay (expiration date) has expired, we may place a temporary lock on your credit card.

Customer Information

Please click the link below and go to the Customer Information page.
You can also go to the [お客様情報確認・変更] menu from the Member Menu under[管理].

Open with PayPay app

※ PayPay app registration is required. Click here for details.

Open with Browser

※ Please use the app if you have joined from PayPay app.